19 Kasım 2014 Çarşamba

KOLAY BİR TULUM MODELİ


Bir yaz günü nerden aklıma düştüyse uzun zamandır ihmal ettiğim yüncümü göresim geldi. Yüncüye girer girmez bu tatlı yeşil yünler gözüme takıldı. Sarıkamış'ta çalışırken o kadar çok örgü örmüştüm ki epey sıkılmıştım. Büyük parça şeyler örmek istemiyordum . Ne örebilirim, ne ne hmmmm???
Derken aklıma  bir bebek  tulumu örmek geldi. İyi ama benim bebeğim yoktu ki. Olsun olmayacağı anlamına da gelmiyordu. Örer koyarım bir kenara olursa kendi bebeğime kullanırım olmazsa da hediye başka birisine veririm düşüncesiyle bu şirin tuluma başladım. Başladım ördüm bitirdim. üzerine 1 ay geçmeden SÜRPRİZZZZ Ervamın varlığını öğrendim. Kızım bugün 7,5 aylık ve ben bu tulumu onun varlığından bihaberken örmüştüm.Ama baksanıza ölçerek örsem bu kadar denk-getiremezdim herhalde. Her neyse gelelim tulumun modeline. Düz örgü ve lastik  örgü örmeyi bilen herkes bu şirin tulumu örebilir.


Tulumun Önü: 34 ilmekle 2 ters, 2 düz olarak 8 sıra lastik örün. Lastiğin üzerine 54 sıra düz örgü örün ve örme işlemini bırakarak ilmekleri şişte bırakın. Böylece ilk paçayı örmüş olacaksınız. 1 tane daha aynı parçadan örerek diğer paçayı da tamamlayın. İlmekleri kesmeden şişte bırakın. 2 parçayı da aynı şişe alarak 68 ilmekle örmeye devam edin. 2 sırada bir, örgünün ortasından 2 defa 1 ilmek eksilterek 66 ilmeğe düşün.
66 ilmekle, 66 sıra ters örgü örün. Tulumun askılı üst kısmı için, 8 sıra 2 ters, 2 düz lastik örüp kol oyuntusu için sağdan ve soldan 8′er ilmeği bir seferde kesin.
Kalan 50 ilmekle 20 sıra daha lastik örün. Yakayı açmak için 8 ilmek sağda, 8 ilmek solda bırakarak ortadaki 34 ilmeği bir seferde kesin. Yanlarda kalan 8′er ilmeği 16 sıra daha örerek askıları oluşturun.
Tulumun Arkası: Kol kesimi de dahil olmak üzere ön parçayla aynı ölçülerde örülür. Kol kesiminden sonra 24 sıra daha lastik örüp ortadaki 34 ilmeği kesin. Kol bantlarını 26 sıra daha örün ve bitirin.



İyi Günlerde Kullanın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder